Veelgestelde vragen

Algemene vragen

  1. Waarom staan er geen prijzen op de website?

    Je kunt bij ons geen prijzen op de website zien, omdat we te maken hebben met dagprijzen. Voor prijzen kun je altijd contact opnemen met jouw vertrouwde filiaal.

  2. Kan ik als particulier bij jullie bestellen?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wij verkopen alleen aan bedrijven uit onze branche. Je kunt wel altijd bellen met jouw vertrouwde filiaal om te kijken of een klant van ons in de buurt zit, waar je eventueel wél spullen kunt kopen.

  3. Hoe word ik klant?

    Je kunt je inschrijven via ons aanmeldformulier op de website. Wij vragen hierbij om een uittreksel van de Kamer van koophandel (niet ouder dan 1 jaar) en een briefpapier met daarop de rekeninggegevens. Aan de hand van dit uittreksel, wordt bepaald of je in onze doelgroep valt (loodgieter, dakdekker, etc.). Als dit het geval is, ontvang je een klantnummer en kun je bestellen.

  4. Wat zijn jullie openingstijden?

    Bekijk hier onze openingstijden per filiaal.

  5. Vanaf hoe laat kan ik mijn bestelling afhalen?

    Filialen kunnen afwijkende afhaal- en openingstijden hebben. Kijk hier bij jouw vertrouwde filiaal, welke tijden er gelden.

  6. Op welke manier(en) kan ik bestellen?

    ​Je kunt bestellen via onze webshop, Zinkunie app, telefonisch of via de mail

  7. Tot hoe laat kan ik bestellen?
    • Bij standaard artikelen geldt voor 15:00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.
    • Bij zetwerk geldt voor 12:00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.
    • Bij speciaal maatwerk geldt een levertijd van maximaal een week.

    Kijk hier voor het totale overzicht, inclusief enkele uitzonderingen.

  8. Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

    Dit hangt af van de rijroute van onze chauffeur. Na navraag bij onze chauffeur, kan jouw vertrouwde filiaal hier antwoord op geven.

  9. Wie is mijn vertegenwoordiger?

    Bij ons filialen overzicht, kun je gemakkelijk zien welk filiaal het dichtstbij in de buurt is. Bij elk filiaal staan tevens de medewerkers, inclusief vertegenwoordiger(s), welke horen bij het desbetreffende filiaal. Dit is tevens jouw vertegenwoordiger. Kom je er niet uit? Bel dan het dichtstbijzijnde filiaal. Zij helpen je graag verder. 

  10. Waar staan jullie algemene voorwaarden

    Onze algemene voorwaarden kun je hier vinden.

Productvragen

  1. Wat is de maximale lengte van maatwerk?
    • Felsbanen tot maximaal 12 meter
    • Standaard kraal tot 4 meter
    • Grotere kralen tot 3 meter
    • Zetwerk zonder kraal tot 6 meter 

    Let op: langere lengtes altijd in overleg i.v.m. transport en lossen.
    Kijk hier voor het uitgebreide overzicht.

  2. Welke kraalmaten hebben jullie?

    Wij hebben de volgende kraalmaten: 21, 25, 29, 35, 42 mm

  3. Kan een zinken goot onder een bitumen dak?

    Onder een 470K14 kan geen zinken goot. Onder een 470K24 en 460K24 kan het wel.
    Voor specifieke situaties mag je altijd contact opnemen met jouw vertrouwde filiaal.

  4. Kan zink tegen riet?

    Nee, in riet zit rietzuur wat het zink zal aantasten.

  5. Is jullie dakbedekking Komo gecertificeerd?

    Ja, onze dakbedekking is Komo gecertificeerd.

Meer weten over onze producten?

Je kunt altijd bij onze vertegenwoordigers en in onze filialen terecht voor meer informatie, service of deskundig advies. Op elk filiaal zijn technisch experts aanwezig om je met raad en daad bij te staan vanuit kunde en liefde voor het vak.

T. 0411 688 339 M. info@zinkunie.nl
Onze vestigingen

Zinkunie heeft zeventien vestigingen in Nederland en een heleboel enthousiaste vertegenwoordigers. Je kunt in elk filiaal terecht voor het ophalen van bestelde of benodigde materialen wanneer het jou het beste uitkomt. Elke vestiging beschikt over een ruim assortiment en voldoende voorraad en opslagcapaciteit.

Vind jouw vestiging